Τα Νέα της Αξιούπολης

Επιτάφιος 2016

" Αι γενεαί πάσαι ύμνον την Ταφή σου προσφέρουσι Χριστέ μου"

 

Μέσα σε κατανυκτική ατμόσφαιρα έγινε και φέτος η περιφορά του επιταφίου του  της ενορίας μας του ιερού Ναού "Αξιον Εστί".Πλήθος κόσμου παρακολούθησε την περιφορά του επιταφίου κατω απο τους ηχους της φιλαρμονικής ,και των ύμνων που απέδωσε η χορωδία του Συλλόγου "'Αξιον Εστί" τόσο κατα την διάρκεια της περιφοράς ,οσο και μέσα στον ιερό Ναό

Ευχαριστούμε τον Γ.Καλογεράκη για τις φωτογραφίες που μας παραχώρησε, και την Ευη Δαμιανίδου  για την παραχώρηση του video

WP 20160429 007

13076832 10204978536577766 8905038440068264473 n

13082556 10204978540217857 3786686534879855452 n

13082575 10204978537977801 6803732980025634616 n

13083253 10204978536697769 9081343054497956564 n

13087778 10204978540897874 8140143070744783564 n

13133301 10204978536617767 6293527228560563237 n

13138744 10204978538857823 4951527238751819022 n

Add a comment

Το καρναβάλι της Αξιούπολης 3ο μέρος

Το καρναβάλι της Αξιούπολης ......oπως το θυμάται ενας εβδομηντάρης ( 3 )
 
Θεόδ.Μιχ.Κοσόγλου
μέρος 3ο    
συνέχεια.....από προηγούμενη ανάρτηση
 
.......Τραβώντας το σκοινί ,τα σαγόνια ανοιγόκλειναν και  " κροτάλιζαν ".Για το υπόλοιπο σώμα της γκαμήλας και για την καμπούρα χρησιμοποιούνταν σκάλα κι άλλα αντικείμενα που καλύπτονταν με γκρι η καφέ κουβέρτες.Κάτω από την οριζόντια σκάλα έμπαιναν 4-5 παλληκάρια,την περνούσαν στους ώμους και βάσταγαν όλο το βάρος.Ο τελευταίος κρατούσε μια μεγάλη ουρά κι ένα κουδουνάκι που κάθε τόσο κουνούσε προκαλώντας τα γέλια των θεατών.Αλλά τον κύριο ρόλο τον έπαιζε ο πρώτος της παρέας.Αυτός κρατούσε το μακρύ ξύλο-λαιμό της γκαμήλας και με διάφορες κινήσεις,πάνω-κάτω,δεξιά -αριστερά,έδινε ζωντάνια στο "πλοίο της ερήμου".Μεγαλύτερη όμως ζωντάνια και λίγο φόβο,στους μικρούς θεατές,δημιουργούσε το ανοιγόκλεισμα των πελώριων σαγονιών,που συχνά "δάγκωναν" κάποιο γνωστό η φίλο της παρέας.mikrasiates1111111
. Προπολεμική φωτογραφία από Αξιουπολίτες μπροστά στο καφενείο 
"το Κεντρικον" (σήμερα το κατάστημα Casa di Pizza)
ποζάρουν μπροστά στον φακό,με παρέα το απαραίτητο  γραμμόφωνο με το χωνί για ηχείο
 
Κάπου κάπου η γκαμήλα γονάτιζε για να ξεκουραστούν τα παλληκάρια από το βάρος της.Την γκαμήλα πάντα συνόδευαν ο καμηλιέρης κι η παρέα του.Όλοι μασκαρεμένοι,σαν φελάχοι της ερήμου,καβάλα στα γαϊδουράκια τους,γύριζαν στους κυριότερους δρόμους δίνοντας χαρούμενο αποκριάτικο τόνο,στην γραφική και όμορφη Αξιούπολη.
 ΧΑΛ ΔΦΦΔΓΔιακρίνονται ο Κώστας Χαλδογερίδης (ράφτης) και ο Στέργιος Τόμης,με τον καμηλιέρη Γιάννης Ηλιάδη,και Χαρίκο Ευσεινίδη
 
Κάποτε στο ανατολίτικο αυτό έθιμο μπερδεύονταν και στοιχεία από το βλάχικο γάμο,με γαμήλια συνοδεία,νύφη,γαμπρό και συμπεθέρα.Και φυσικά η συνοδεία των μουσικών που " τσαγγρούνιζαν" κιθάρες ,μπουζούκια και μαντολίνα,και χτυπούσαν τύμπανα  ντέφια και νταούλια.Όλο αυτό το αστείο συνονθύλευμα μετά την καθιερωμένη παρέλαση,κατέληγε σε κάποιο καφενείο και το γλέντι κράταγε ως τα μεσάνυχτα.Αυτό ήταν το περίφημο καρναβάλι της Αξιούπολης με την ανεπανάληπτη γκαμήλα του.Φυσικά καρναβάλι γιορτάζονταν και σε παλιότερες εποχές προπολεμικά, όπως δείχνουν οι άλλες φωτογραφίες.
 
 
Ορθια Ζωγράφα Ζηλελίδου απο αριστερά Ανθούλα Καπνοπούλο Ελένη Ζηλελίδου και Βαγγελιώ Καπνοπούλου
 Όρθια η Ζωγράφα Ζηλελίδου, αριστερά η Ανθούλα Καπνοπούλου,η Ελένη Ζηλελίδου,και η Βαγγελιώ Καπνοπούλου  
                   (Αρχείο Αβρααμ Ελένη )
 
Εμείς ζήσαμε το μεταπολεμικό καρναβάλι και αυτό προσπαθήσαμε να περιγράψουμε.Με το κείμενο και τις φωτογραφίες,ίσως πετύχαμε το σκοπό μας.Θυμίσαμε στους κάπως παλιούς,αξέχαστες αποκριάτικες στιγμές και δείξαμε στους νεότερους πως γιορτάζαμε τις αποκριές και το καρναβάλι η Αξιούπολη του χθες.Μακάρι να βρούμε μιμητές που θα περιγράψουν και θα ξαναζωντανέψουν κάποιο άλλο έθιμο της όμορφης Αξιούπολης του χθες αλλά και του σήμερα11111111111
 
Άλλο ένα μπουλούκι το 1950 στην Αξιουπολη, ποζάρει μπροστά στον φακό Καουμπόηδες,τσολιάδες,βλαχοπούλες και μουτζούρηδες όλοι μια παρέα με την συνοδεία του απαραίτητου μουσικού οργάνου- εδώ  ακορντεόν-
Διακρίνονται οι(1)Ριμπάς Νώντας,(2) Παπαρίδου ¨Αννα,(3) Παπαρίδης Κώστας,(4) Βακιρλής Δημ.,(5) Σαββίδου Σοφία,(6) Ζηλελίδου Ελένη,(7)Καραμπατάκης Δημ.,(8) Μελεκώτση Μαρία,(9) Αριστείδου-Μένου Βάσω,(10) Βλάσση Ελισάβετ,(11) Βακιρλή Νίτσα,(12) Κιρλαγκίτση Βαγγελιώ,(13) Κορδερίδης Βασ.(14) Βλάσης Γιώργος,(15)Παπαρίδης Γιώργος,(16) Κατίνα.....,(17) Σαββίδης Μιχάλης,(18)Καλόνικος Γιάννης,(19)Καραμπατάκη-Κλωναρίδου Βασιλική,(20) Βακιρλή Ελευθερία,(21) Βακιρλής Αντώνης,(22)Παπαρίδου Ελευθερία (23) Παπαρίδης Χρήστος,(24) Μελακώτσης Χαρ.(25) Γκεμιτζόπουλος Γιάννης,(27) Βακιρλής Παν,(28) Σπανούδη Βάσω.
 
Θεόδωρος Μιχαήλ Κοσόγλου
 
και για την αντιγραφή Κ. Μανασής
 
Add a comment

Το καρναβάλι της Αξιούπολης 2ο μέρος

Το καρναβάλι της Αξιούπολης ..... oπως το θυμάται ενας εβδομηντάρης  
 
Θεόδ.Μιχ.Κοσόγλου
 
Μέρος 2ον
.................συνέχεια απο προηγούμενη ανάρτηση
 
......Τις Κυριακές τα περισσότερα "μπουλούκια¨κατέληγαν στα καφενεία η στα εξοχικά κέντρα της εποχής ,του "Παλαιστή" του  Γιάν.Παλαιστή, και του Τσουκαλά του Χρ. ο "Παράδεισος", και αν το επέτρεπε ο καιρός το γλέντι συνεχίζονταν ως τα ξημερώματα.Το μεγαλύτερο βέβαια ξεφάντωμα γινόταν την τελευταία Κυριακή της αποκριάς και την καθαρή Δευτέρα.Το μεσημέρι η το βράδυ, οι συγγενείς μαζεύονταν σε κάποιο  σπίτι και στο χαρούμενο αποκριάτικο τραπέζι όλοι απόθεταν τις ετοιμασίες τους: πίτες,κρέατα,φαγητά,φρούτα,κρασί,ούζο κτλ. Επιβάλλονταν για να αντέξουν στην μεγάλη νηστεία που έρχονταν.Φαγοπότι ,αστεία,τραγούδι ,χορός.16 Μαρτίου 1959 Νύφη Καλιμκερίδης Γιώργος Με καπέλο Κολδερίδης Τούρκος Χαρίκος ΕυσεινίδηςΜπουζούκι Θ.Παπαδόπουλος Σαρίκι Αν.Βακιρλής
 
 Το μπουλούκι σταμάτησε στην επάνω πλατεία (τώρα Π.Μελά).Διακρίνονται οι Χαρ.Πολυμερης,ο Νίκος Γιαντζίκης με το ντέφι,Ο Τούρκος  Χαρίκος Ευσεινίδης, νύφη ο Καλιμκερίδης ο Γιώργος,και δίπλα του ο Καντερίδης με το καπέλο, με το μπουζούκι ο Θόδωρος Παπαδόπουλος.Επίσης διακρίνονται ο Σωκράτης Πεππές,ο μικρός Τάκης Παπαδόπουλος,ο Κώστας Ζησάκος,ο Γιώργος-Φρίξος Γραμματικόπουλος,ο Ευριπίδης Τασούλας,ο Βλάσης,ο Σπανούδης,ο Παπαδόπουλος ο Κώστας (Χόσκος),και ο Καραογλάνης Κ.                                                     (Απο το αρχείο του Θ.Παπαδόπουλου)  
 
Αν κάποιος της παρέας έριχνε την ιδέα για μασκάρεμα,όλοι σε χρόνο μηδέν,ήταν έτοιμοι.Κι άρχιζε ο γύρος του χωριού....Αλλά σαν ξημέρωνε η Καθαρή Δευτέρα το τι γινόταν δεν περιγράφεται εύκολα.Γενικό  ξεσήκωμα.Οικογένειες,φίλοι,συγγενείς έπαιρναν τις πήλινες κατσαρόλες τους,τα φασόλια,το ψωμί και το πρωί-πρωί,όλοι ανέβαιναν στους γύρω λόφους.Αναβαν τη φωτιά, έβαζαν πάνω  το νερό και τα φασόλια και σε λίγο -δυο ώρες- η "νερόβραστη " φασουλάδα ήταν έτοιμη.Χαλβάς,ελιές,κρεμμυδάκια και σκορδάκια συνόδευαν το πατροπαράδοτο ελληνικό φαγητό.Μα τι όρεξη ήταν εκείνη.Ακολουθούσε τραγούδι και χορός.Το απόγευμα οι χαρούμενες παρέες γύριζαν στα σπίτια τους για να συνεχίσουν τη διασκέδαση.
 Αντίγραφο από ΜΠΑΛ palkos
 
Το μπουλούκι στην επάνω πλατεία.Διακρίνονται οι  Καραμπατάκης Χρήστος,ο Αντώνης ο Βακιρλής (Καλαμάρας)οδηγός της γκαμήλας με το σαρίκι,και απο τους θεατές η Μ.Μπαλκοπούλου,ο Γιώργος Παπαρήγας ο Κώστας ο Λιακόπουλος και οι μικροί  Κλωκέλης Κυρ. Βακιρλής Γιάννης, Παπαδόπουλος Τάκης ,Αλεξάνδρα Τσαγγαλά-Καλαβάζη,και  με το καπέλο όρθιος ο Τριαντάφυλλος Χατζίδης
 (Απο το αρχείο της Γαρυφαλιας Μπαλκόπουλου)
 
Εκείνη την ώρα περίπου στα στόματα όλων η ίδια ερώτηση: Τι θα γίνει ,θα χουμε φέτος " γκαμήλα " ? Κι  εμείς οι μικροί που ξέραμε σε ποια γειτονιά έφτιαχναν τη γκαμήλα  σπεύδαμε να μάθουμε για να διαλαλήσουμε το νέο.Το ανατολικό ρέμα-έχει άλλα δύο η Αξιούπολη,που περνάει σήμερα κάτω από την πλατεία Ελευθερίας ήταν τότε ακάλυπτο.Σε ένα σημείο, εκεί προς του Βακιρλή και του Καλόνικου,όπου το ρέμα άνοιγε,υπήρχε η συνήθεια να γίνονται τα "πάθη των σκυλιών".Παλιό ανατολίτικο έθιμο που το 'φεραν οι Μικρασιάτες.(Ακολουθεί η περιγραφή που για ευνόητους λόγους απαλείφεται)Οι πιο πολλοί διασκέδαζαν με τις γκάφες των   σκυλιών,οι ζωόφιλοι διαμαρτύρονταν,και οι σκύλοι της γειτονιάς,που διαισθάνονταν τι τους περίμενε,γάβγιζαν,κι έτρεχαν να κρυφτούν. Όχι σπάνια χρησιμοποιούσαν και γάτες. ΧΑΛ doksa 1
 
Ενα μπουλούκι στην επάνω γειτονία στην πλατεία του "Μενέλαου"Διακρίνονται εκτος των άλλων και
οι Χατζηγιάννης Τάκης,Μαυρόπουλος Γ."Κούδας",Καρυπίδης, Βελισσαρίδης Γ.,) Κουβάτσης Γ,(6)Λίσου-Χαλδογερίδη Νίκη,(7)Κουβάτση Σ,(8) Σμυρλίδου Παναγιώτα,(9) Χατζηγιάννη Χρ.(10) Χαλδογερίδης Παν.(11)Περπερίδης Π.(12) Χατζηγιάννης Θ.(13) Λίτσος Γιάννης (14) Πελεγίδης Θ. (15) Χαλδογερίδου Τασ.,(16) Χαρίση Χρ.(17) Πελαγίδου Ε. (18) Πετρίδης Κώστας
(19)Κίτσα....,(20)?  (21) Μαυροπούλου Κ.(24) Ομηρίδης Θ.(25) Χατζηγιάννη Μ.(26) Βελισαρίδου Μαριάνθη,(38) Χαλδογερίδου Δόξα
                                                             ( Απο το αρχείο της Χαλδογερίδου  Δόξας)
 Σαν τελείωνε αυτό το όχι και τόσο ευχάριστο θέαμα,η "γκαμήλα" ήταν σχεδόν έτοιμη.Παλληκάρια από την ίδια γειτονιά είχαν από τις προηγούμενες μέρες ανακαλύψει κάποιο οστέινο κεφάλι (κρανίο) αλόγου  ¨η  γαϊδάρου και αφού το απολύμαναν,του περνούσαν στο λαιμό ένα μακρύ ξύλο κι ένα σκοινί η σύρμα που κατέληγε στο κάτω σαγόνι.Στο κεφάλι κολλούσαν δέρμα προβάτου και τρίχες που χρωμάτιζαν και στόλιζαν με "΄χαϊμαλιά " και κουδούνια
 
Συνεχίζετε....................................
Add a comment

Το καρναβάλι στην Αξιούπολη 1o μέρος

Το καρναβάλι της Αξιούπολης ..... oπως το θυμάται ενας εβδομηντάρης  
Θεόδ.Μιχ.Κοσόγλου
 
Μέρος 1ον
 
 
....Κάθε χρόνο σαν έρθει η κεφάτη αποκριά και τα παιδιά ξεχύνονται στους δρόμους με τις αστείες η φανταχτερές φορεσιές τους εμείς οι μεγαλύτεροι-μπαμπάδες τότε-παππούδες τώρα- οι άλλοτε πρωταγωνιστές στις γιορτές του Καρναβαλιού, στεκόμαστε στην άκρη θεατές πια ,με κάποιο πικρό χαμόγελο και σκεφτόμαστε.........
Σκεφτόμαστε το πόσο ωραία θα' ταν ναμαστε και μεις παιδιά,να τρέξουμε στην μάννα μας και να ζητήσουμε την φορεσιά μας.....
 432424
Πολιτική σάτυρα το 1939 στην Αξιούπολη.Ο + Θωμάς Παπαδέλης (Μπέβιν),ο + Νίκος Πολυχρονιάδης (Τσαλδάρης),ο ¨Αγγελος Γόνδος (Παπαναστασίου),ο + Χρήστος Καραμήτσος(Χονδρός),ο + Θαν.Γερτζίκης  (Λιγνός).Διακρίνονται ακόμη οι Κ.Καλαβάζης και Γ.Τσορλίνης
 
Και επειδή αυτό δεν ειναι πια μπορετό,άθελα μας θυμόμαστε τα δικά μας παιδικά χρόνια.Τα ωραιότερα της ζωής μας? 'Ισως.....Αλήθεια.Πως τον περιμέναμε τον καρνάβαλο εμείς...Εμείς που οι παιδικές μας αναμνήσεις ,ευχάριστες και δυσάρεστες,μπερδεύονται τόσο στο μυαλό μας,και ίσως δυσκολευόμαστε να πούμε το "άχ να ξαναγύριζαν τα χρόνια τα παλιά"Πόλεμοι,κατοχή,εμφύλιος.Πείνα,στερήσεις,φόβοι,κλάματα.Και τα παιχνίδια μας,άγρια,πρωτόγονα,ίδια με το σκηνικό που ξετυλίγεται κάθε τόσο μπροστά στα αθώα μας μάτια:
πετροπόλεμος,ξυλοδαρμοί,τρύπια κεφάλια,αίματα και κλάματα.Για αυτό μιας και έλειπαν οι αθώες παιδικές χαρές,σαν έρχονταν οι μεγάλες γιορτές-Χριστούγεννα,Απόκριες,Πάσχα-τις ζούσαμε πιο έντονα,πιο χαρούμενα γιατί κυριολεκτικά ρουφούσαμε κάθε σταγόνα χαράς μιας και το αύριο ήταν τόσο αβέβαιο.Μέσα στις μεγάλες γιορτές ιδιαίτερη θέση,σαν πανηγύρι χαράς για μικρούς και μεγάλους είχε η αποκριά και το τρελό της καρναβάλι.Σαν  έμπαινε το Τριώδιο σε κάθε σπίτι γίνονταν χαρούμενες ετοιμασίες.Ο καθένας έπρεπε να φτιάξει τη στολή του.
Αντίγραφο από x Αντίγραφο
Μια στάση της "Γκαμήλας" του γαμπρού και της νύφης  μπροστά στον φούρνο του Μπαρουτίδη.Την φωτογραφία πλαισιώνουν και δύο αγελάδες -που μάλλον το σκασαν απο την βοσκή.Διακρίνονται οι Κοψαχείλης Μήτσος,Τραϊανος (Μάκης ) Αραμπατζής, ο Κώστας Καραογλάνης,ο Αλέκος ο Τσολακίδης,ο Ματθαίος Αργυρόπουλος, ο Θεοχάρης  Ζάχος,ο Νίκος ο Γιαντζίκης,και ο Βασίλης Ελευθερίου (Μιτζίτας )  .
 
Όχι βέβαια σαν σήμερα,ακριβές και φανταχτερές φορεσιές.Πατροπαράδοτο έθιμο,με σπάνιες εξαιρέσεις,η "αλλαγή φύλλου".Οι γυναίκες πάλι κάθε ηλικίας συναγωνίζονταν ποιά θα γίνει ο.....πιο όμορφος η πιο αστείος άνδρας Κι έβλεπες από Δευτέρα βράδυ στους δρόμους παρέες παρέες να παρελαύνουν απάχηδες που συνόδευαν ωραίες η αστείες δεσποινίδες με τις όμορφες πρελίνες τους,τσιγγάνους και τσιγγάνες που έλεγαν "την μοίρα " στους περαστικούς  μαύρους και μαύρες με κάτασπρα δόντια φτιαγμένα από κρεμμύδι η πατάτα ,γαμπρούς και νύφες με τα πεθερικά,ανατολίτες με κελεμπίες η τούρκικες βράκες,γριές καμπούρες,και νέες σε προχωρημένη εγκυμοσύνη με κάποιο μαξιλάρι στην κοιλιά και τόσο άλλα....Οι μάσκες δυσεύρετες η απαγορευμένες,συνήθως ήταν χειροποίητες και τις περισσότερες φορές αντι για μάσκα,ολόκληρο το κεφάλι σκεπάζονταν με μαντήλια(τσεμπέρια) όλων των αποχρώσεων.Στα χέρια οι περισσότεροι κρατούσαν ξύλα(μαγγούρες) για τους ενοχλητικούς και τα σκυλιά,κι άλλοι ντέφια κόσκινα,γκλίτσες.Δεν έλειπαν και τα μουσικά όργανα,το βιολί,το μαντολίνο,η ποντιακή λύρα ,το μπουζούκι και το τύμπανο.Άλλοτε όχι σπάνια,και ένα γραμμόφωνο μετέδιδε τραγούδια του Τσιτσάνη.
Αντίγραφο από ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ ΞΕΝΟΦΩΝ1999999999999999999999 Αντίγραφο
Εδώ ο  +Χρήστος ο Χατζίδης (Καρασάβας) μαζί με πιτσιρίκια,καθώς επίσης τον + Αντώνη τον Βακιρλή(Καλαμάρα) και τον +Γιάννη τον Ηλιάδη (Βανούσα),και στο βάθος ο νεαρός Λάμπης Τσακιρίδης και η "  γκαμήλα"
 
Σε όλη τη διάρκεια της επίσκεψης οι νοικοκυραίοι προσπαθούσαν να μαντέψουν" ποιος είναι ποιος"κάτω από την αμφίεση.Τι γέλιο συνόδευε κάθε επιτυχημένη αποτυχημένη αναγνώριση.Ακολουθούσε το κέρασμα.Ούζο η γλυκό,ανάλογα με την περίπτωση.Σε μας τους μικρούς γλυκά η φρούτα,αλλά  συχνά και χρήματα.Εκατομμύρια στην Κατοχή χιλιάρικα αργότερα Κι όλα χάρτινα..........................   Συνεχίζετε
Add a comment

Το άγαλμα της Ελευθερίας

Με την ευκαιρία της τελευταίας μετακίνησης (ελπίζουμε) του αγάλματος ,ενα μικρό αφιέρωμα,για την ιστορία του.DSC04106

Αποφασίσθηκε το 1925 σε  ένδειξη τιμής και αναγνώρισης  των αγώνων για την απελευθέρωση το  1912 απο τον τούρκικο ζυγό ,και εν συνεχεία το 1917-18 του ,και του Α΄Παγκόσμου Πολέμου,  η Ελλάς αποφασίζει την κατασκευή και την τοποθέτηση σε  6 (εξι ) πόλεις της Β.Ελλάδος,μνημεία που θα θυμίζουν τους αγώνες αυτούς και τους πεσόντες για την ελευθερία της πατρίδας.Ανάμεσα τους και η Αξιούπολη(Μποέμιτσα -Λαχανά-Δοϊράνη-Κιλκίς-Μπιζάνι και Γιανιτσά)Ετσι μετα απο διαγωνισμό η επιτροπή υπο την προεδρία του Γ.Ιακωβίδη Διευθυντή της Σχολής Καλών Τεχνών αποτελούμενη απο καθηγητές της  μεταξύ αυτών και οι Νικ.Λύτρας Ζωγράφος, και Κ.Παρθένης ζωγράφος,Β.Κουρεμένου και Δ.Πικιώνη,και του αντισ/χου Ι.Σκρίμπερ , αποφασίζουν και εγκρίνουν την μορφή και την αναπαράσταση που εμπνευσθηκε ο γλύπτης Δ.Παπαγιάννης για να αναπαραστήσει τις θυσίες των Ελλήνων.Το  1926  εγκρίνεται και δίδεται η εντολή στον φημισμένο  γλύπτη  Δημ.Παπαγιάννη μόλις αφιχθέντα εκ Παρισίων οπως αναφέρει και ο τύπος της εποχής να εργασθεί και να παραδώσει εντός 2 (δύο ) ετών  τα  εξη  αγάλματα .Ετσι το 1929 στίς 23 Ιουνίου γίνονται τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος που τοποθετήθηκε στον λόφο του Αγίου Δημητρίου και ανατολικά απο το ιερό του Ναού ,και το οποίο ατενίζει πρός την ανατολή  και τον κάμπο της Αξιούπολης.

Αντίγραφο 2 από 000011

Απόσπασμα της εφημερίδας "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" την επαύριον των αποκαλυπτηρίων 24 Ιουνίου 1929

IMG 0001

Η πρώτη μετακίνηση του γίνεται το 1968 επι δημαρχίας Μ.Χατζόπουλου και με δαπάνες του ευεργέτη  της πόλης μας αείμνηστου Λάζ.Αρβανίτη,μετακινείται απο τον λόφο και τοποθετείται στην ομόνυμη πλατεία Ελευθερίας την 12 Αυγούστου του 1968qqqqqq

 

Διακρίνονται απο αριστερά ο Λάζ.Αρβανίτης,ο Δήμαρχος Μ.Χατζόπουλος,ο γραμματέας του Δήμου Αντώνης Πέτροβας,οι δύο υπάλληλοι του δήμου Αποστολίδης Τάκης,και Χατζηβασιλείου Λάκης,ο Δημήτης Καρύδας και ο Γιάννης (Βάνιας )Ηλιάδης.Αντίγραφο 3 από agalma 7

Η τρίτη μετακίνηση του γίνεται το 1996 επι δημαρχίας Γ.Πολυχρονίδη και μετακινείται λιγα μετρα συμφωνα και μετα σχέδια της νέας ανάπλασης της πλατείας.

Αντίγραφο από ΖΩΓΡΑΦΟΥ 2015

Τέλος την  29 Οκτωβρίου του τρέχοντος  έτους 2015 γίνεται η νεα τοποθέτηση του απέναντι απο το  πρώην  δημαρχείο ,και μέσα πάλι απο την  νέα  μελέτη  της ανάπλασης  των  δύο πλατειών της Αξιούπολης.

 

 

Add a comment